onsdag 19 augusti 2009

Full rulle.

I dag gjorde jag min sista dag på jobbet. Det var så klart till att bjuda på fika – bakade äppelpaj (smulpaj) och bjöd på glass. Efter som att jag ÄR en mjukis så blev jag jätterörd av alla som var där o sa hejdå, och min gamla chef som överlämnade den traditionsenliga miniatyrlastaren, och en flaska med singel malt whisky.

Sen for jag hem direkt efter lunch och slängde i en tvättmaskin och plockade lite här hemma, sen bar det iväg till banken för att göra klart med alla lån för husköpet. Efter att ha kollat runt med lite olika banker så blev det tillslut vår gamla bank i alla fall, efter som att de erbjöd den bästa dealen så var det inte så mycket att fundera över.

Efter att ha varit på banken i över två timmar så var det bara att skynda hem för att tvätta en si så där fyra hundra tvättmaskiner till under kvällen - usch vad jag inte tycker om att tvätta, Janne är MYCKET bättre på det än vad jag är!! ;-D Men men – nu var det hor som helst ingen återvändo.. när man får börja använda bikinibyxor för att man har slut på rena underkläder så… tja, det är väll bara att tvätta. Synd bara att Janne repade i kväll. :)

I morgon börjar min första dag som hemmafru ;-D Det ska faktiskt bli rätt skönt. Planen för dagen är att förbereda ett "föredrag" om att blanda drinkar – bestämma vilka drinkar som ska blandas, och vad som behöver köpas. Jag ska skicka ansökningar till ett par jobb. Och jag ska ta hand om tvätten som ligger nere i tvättstugan och väntar på att bli omhändertagen. Tjohooo! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar