måndag 28 september 2009

Ved…

Ja, jag vet… det är ett himla tjatande om den där veden… men nu får det nog faktiskt bli ett inlägg till om just ved.

Varför då? Jo, Christer som säljer ved, har precis varit här med två lass. 26 kubik som ska in i veboa. Och inte nog med det, en hel del av veden måste klyvas också efter som att han kluvit veden redan i somras, och då lite för grovt för att det ska gå in i min lilla fina kökspanna.

Men men.. jag har i alla fall kluvit och staplat den ved som redan fanns, och också hunnit börja lite på vårt nya vedberg.
Skulle tro att jag kommer att vara lite mör i kroppen i morgon.. jag känner redan av lite träningsvärk sen joggingturen igår, och även lite i armarna efter tidigare vedklyvningsäventyr. Skulle tro att jag är lagom kaxig i morgon.

I natt kommer Janne hem från England. Jag har varit gräsänka i hela helgen, och bara varit lite mörkrädd. Men jösses vad skönt att han kommer hem!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar