fredag 2 oktober 2009

Fullt upp!

Snart klar med lägenheten!!

Hå hå ja ja.. det är mycket med den här flytten.
Men men, nu har jag i alla fall städat ur och fått ut det mesta ur lägenheten. Jag har varit där i två dagar när Janne har varit på jobbet, och jösses vad jag har slitit. Nu ser det riktigt bra ut, och nu är det bara att sätta igång och spackla och spika upp lister och sen hoppas jag att vi kan sälja den fort och få lite vinst (eller ännu hellre mycket).


Jag har varit och handlat.
.
Jag har köpt mig en fin blomma på ICA i Fjugesta. Jag önskar bara att jag kunde få dom att blomma igen, och igen, och igen.
.
.

Vi har hittat en fin bygnadsvårdsbutik här i Örebro. De har massor med mysiga grejer och fina tapeter och färg och annat kul... vi handlade vadd och klisterremsor till innerfönstren, riktig såpa, en jättemysig kruka och ett par superfina lampor.
.
Denna skönhet hänger nu över köksbordet.
.
.

Och den här över köksbänken.
.
.
Sen har jag även skördat lite så här i hösttider. Jag har plockat päron som ramlat ner från mitt superhöga päronträd. Med dom har jag tänkt göra inkokta päron, en sats med vanilj och en med rosmarin. Sen så har jag också plockat rönnbär, och ska göra rönnbärsgelé.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina lampor du köpt! Nyskördade päron ser gott ut. Kram Annika.

    SvaraRadera
  2. Tack.
    Jag gillar dom verkligen!! Och skänt att få upp lite lampor! :)

    SvaraRadera