fredag 30 oktober 2009

Höst!!


.

Jösses vad härligt det är med höst! Underbara färger, det börjar bita i och bli kallt, och allt är bara mysigt!!

Jag tycker att det är så skönt att vara ute när det är hösten, och sen så är det dubbelt så skönt att komma in och tända en massa stearinljus och göra nån god mustig höstgryta eller nån god soppa och sen sitta och värmas av alla ljus, min underbara sambo, den goda maten och ett gott glas vin. Mmmmmm…

Nästa vecka så kommer en kille som ska täta vår skorsten, och sen så kan vi njuta av vår öppna spis också – och då kommer det att bli ÄNNU bättre.

Tänk bara att till första advent få tända en brasa i öppna spisen och sitta och njuta av en varm mugg av vår egen glögg!


.

Och så har jag börjat mata fåglarna. J

Jösses vad fåglar vi har – det är helt sjukt vad många dom är. Och jag tycker att det är hur kul som helst att sitta och kolla på dom – hur många tantpoäng är inte det? J



Det gäller att gömma undan mat ifall att det blir en hård vinter...
















2 kommentarer:

  1. Håller med dig, hösten är härlig! Fina fågelbilder du har tagit. Jag sätter upp mina fågelstugor idag. Fåglarna har verkligen väntat! Kram Annika.

    SvaraRadera
  2. Tack..
    Ja, jösses vad de äter de små liven. Passar vi oss inte så äter de oss ur huset. :)

    SvaraRadera