onsdag 25 november 2009

Glada grisar.


Tja.. vad kan man säga? Fy fan!


Nog för att jag inte haft några illusioner om att alla svenska grisar lever ett fantastiskt liv med ett hav av strö i boxarna och obegränsad areal att röra sig på, och nog för att jag tycker att djurrättsalliansen verkar vara ett gäng trädkramande vegofanatiker (ja ja, lite tillspetsat) men det här är fan inte ok!


Det är väl en sak om man håller djuren på ett dåligt sätt, typ de får inte koma ut och det är lite trångt och de får inte den sociala stimulans man kan önska osv… men steget därifrån, från en dålig djurhållning som inte är ok till det som visas i djurrättsalliansens kampanj, därfirån är steget fan i mig ENORMT!! Man kan kanske komma undan med att det är lite skitigt, och lite trångt… men det finns fan inget, inget, inget djävla sätt man kan prata sig fri från att låta döda grisar ligga kvar och ruttna i boxarna, att låta grisar med brutna ben och öppna sår få gå omkring utan behandling osv… Om man inte kan få lönsamhet i uppfödningen utan att vanvårda sina djur – NEJ DÅ FÅR MAN VÄL FÖR FAN GÖRA NÅTT ANNAT DÅ!
Bli snickare eller rörmokare då för helvete, eller gå på A-kassa eller va fan som helst!!


Speciellt tråkigt tycker mitt lokalpatriotiska hjärta att det var att se de här bilderna från Sälboda gård hemma i Arvika. Skämmes ta mig fan!




Nu ska jag försöka hitta nån anständig lokal grisbonde där jag kan köpa mitt griskött hädanefter – håll nu tummarna för mig och mitt letande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar