måndag 23 november 2009

Härlig helg

I helgen har det varit riktigt bra!

På fredag var vi inne på bolaget i Fjugesta och då såg vi att Lagavulin kommit med en destillers edition 93:a, så den var vi ju tvungna att köpa. Och på kvällen körde vi whiskyprovning med tre andra årgångar av destillers edition (89,90, 91 & 93) och tre "vanliga" Lagavulin (12år, 16 år & 25år). Och så slängde vi in en annan whisky av ett annat märke som referens. Och vad kan man säga? De är riktigt, riktigt goda! J

På lördag var jag och tränade softboll på förmiddagen och på kvällen kom en god vän över och käkade lite mat och var trevlig.

På söndag var jag i stan och handlade julklappar. Vi träffades ett gäng med tjejer och gick lite på stan och sen gick vi och fikade. Grymt kul att träffa alla som var med! På kvällen öppnade Janne och jag en champagne (Pol Rogers) och åt god mat (pilgrimsmusslor med bacon och gräddskum och sen grillade revbenspjäll).

Ja, som sagt var – en helmysig helg. Och som grädde på gäddan så har Janne kluvit en massa ved och donat när jag varit ute och roat mig. Han ÄR allt en riktigt de luxe pojkvänn!

1 kommentar:

  1. Grattis till din ny bil.
    Och vilken helg du har haft, låter roligt det där med whiskyprovningen. Fast det vore inget för mig som är full efter en klunk vin :-)
    Ja, nu blir det sakta dags att handla julklappar. Idag har jag börjat baka småkakor för adventstiden. Det känns konstigt när temperaturerna ute ligger mellan 14 och 17 plusgrader. Men idag var det stormigt väder, kanske kommer vinterkylan nu.
    Ha en bra vecka.

    SvaraRadera