lördag 19 december 2009

Vilken underbar dag!

Äntligen har det blivit VINTER!!!


I dag har det varit helt underbart väder, och hela världen känns vacker! (Ja ja – lite dramatisk måste man väl få vara ibland.)

Idag har jag fotat en hel massa, och jag ger er en bildbom i dagens blogginlägg.

När vi kom upp i morse så var det hela -18.5 grader kallt ute, och strålande solsken (ja, vi går upp rätt sent… strax efter tio idag)! Jag byltade på mig lite kläder och gick ut för att hämta ved. Så här fantastiskt vackert var det hemma hos oss då!










FRUKOST!

Till frukost åt vi våfflor med grädde och hjortronsylt – gudagott!

Julbord

Sen bar det av till Hults säteri för julbord! Jannes föräldrar brukar bjuda Janne och Ola med familjer på julbord varje år. Det brukar vara supermysigt, och i år var förståss inget undantag. Supermysig miljö, riktigt god mat och trevligt sällskap gjorde det hela till en toppengrej!

Janne och jag utan för Hults gård.

Så här fint är det!


Lika fint inne som ute.
.
.

Nu när vi kommit hem så är det läge att elda utav bara den så att det blir varmt och gott… antagligen så MÅSTE vi elda i den öppna spisen också. J Och så är det dags för glögg och pepparkakor och MYYYYS!!


Jag älskar vinter!!

Här kommer ett gäng med bilder från bilresan till Hults gård… Oj vad jag ÄLSKAR vintern när det är så här!














2 kommentarer:

  1. Härliga vinterbilder. Här är allt vitt och skönt ute, men tror man väderprognosen så ska det töa bort innan jul :-(
    Nåja, vi ska se.

    SvaraRadera
  2. Här verkar det som om att det kommer att hålla i sig över jul!
    Jag håller tummarna och hoppas, hoppas, hoppas!

    SvaraRadera