onsdag 13 januari 2010

Vatten, bara vanligt vatten!


Oj oj oj, att man kan bli så in i helvet glad för att man har vatten i kranen!
.
Idag har vi äntligen lyckats fixa isproppen. Vi skruvade loss vattenledningen och stack ner en slang, i den pumpade vi ner varmvatten som vi värmt på spisen. Och efter mycket möda och stort besvär så släppte äntligen isproppen! TJHOOOO! Nu kan jag spola efter mig på toan utan att använda hink, jag kan tvätta mig i varmvatten, jag kan duscha!, jag kan diska utan att värma vatten på spisen... ja... det är helt enkelt underbart smidigt!!

2 kommentarer:

  1. ibland är den krassa verkligheten (typ fryst vatten)en bra påminnelse om hur fantastiskt bra vi har det varje dag, vi kan åter bli tacksamma för något helt fantastiskt som vi annars tar för givet;) Fram för små vardagsmirakel, de gör en sant lycklig!

    SvaraRadera
  2. Ja men precis! :)
    Vi går runt här och är galet upprymda och drar på vattenkranar lite titt som tätt bara för att... *ler*

    Man glömmer allt för lätt hur bra man har det - det är alderles för lätt att ta saker för givet.

    SvaraRadera