söndag 7 februari 2010

Helgen i bilder.

Oj, vilken kanonhelg vi har haft!
Jag lägger upp massor med bilder från helgen och berättar så där lite lagom random och förvirrat - så att det lixom passar min person. ;-D

I fredags hade vi en lugn och go kväll och lagade mat från Jannes julklappsbok (Jamie Oliver do America eller va fan den nu hette..). Vi gjorde entrecote med en skitgod jordnötssås (med ROM) och en underbar salsa med koriander och annat gott... och lite vin så klart! ;-D


God rom och massor av gottigt att ha i salsan!!


Så här gott blev det (för ni SER väl hur gott det blev?)


Sanna gör en Werme.


På lördag sen så åkte jag till Norrköping med Åsa och tränade lite softboll med mitt nya softbollag. Vi lyckades inte skrapa ihop nog med spelare för att ställa upp med lag i sommar här i Örebro, så då blir det till att spela med Norrköping i stället. Det kan nog bli kul.. roliga tjejer och bara åka och träna och spela, inte hålla på och rodda och fixa med allt som jag fick göra när vi körde här i Örebro (ja, jag är lat).
Sen när jag kom hem så for Janne och jag till Fjugesta och handlade lite för att göra sushi, och fan vad snö det är!!


Dessa snövallar är över en meter höga...


Och vi eldade så klart en liten mysbrasa i öppna spisen också..



Värsta sushikvällen, komplett med misosoppa och hela kittet.


Idag (söndag) så har vi haft sovmorgon, legat och dragit oss riktigt länge och haft det gott. Sen upp och fixa lite frukost och juna med en god kopp kaffe.


Utanför frukostfönstret - vår fasan Alex har fått en kompis/konkurrent, Teodor...


LCHF-Våfflor, grädde och mixade jordgubbar till frukost.. våfflorna var faktiskt inget vidare, men jordgubbar är ju alltid gott!


Efter frukost var det dags att jobba lite. Det var helt underbart väder ute, och Janne och jag gjorde ett ryck i trädgården och fällde lite träd och sly. Vi tyckte inte att det var så många pinnar innan vi började, men det tog sin lilla tid och det blev faktiskt en hel del ved (även om det huvudsakliga syftet inte var att skaffa ved utan att få bort träden och slyet som tillåtits att växa upp där det inte borde vara).


Härligt med SOL!


Janne i huggartagen


Vår fina nya motorsåg... (och den här gången så är jag på min EGEN mark och sågar, till skillnad från sist (det var några år sen) då jag glad i hågen gallrade i skogen på grannens mark i tron att den plätten också tillhörde huset jag hyrde - Gunnel, du mins va? *skrattar*)


En helt meningslös stämningsbild, bara så att ni fattar vilket fint väder det var idag, och hur mysigt vi har det här hemma hos oss.


Den här lilla eken har vi på vår tomt. All sly som står runt den ska vi ta ner i nästa ryck vi gör (förhoppningsvis till helgen)
Det var några år sedan som snön räckte upp till låren!


Och nu - efter en dag full av arbete så är det dags för GROGG!!!
Resten av kvällen blir: mys i soffan, grogg och god mat.... jag borde städa.. men vem fan är sugen på det?
Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar