måndag 8 februari 2010

Jag är förtjust!

Mmmm…. Jag har hittat en kul blogg som jag bara måste rekommendera. Jag har ägnat de senaste dagarnas surfning åt att sträckläsa hela bloggen, och jag GILLAR! Trots att vi inte är ett dugg lika på många sätt så är det ofta nästan som att läsa mina egna tankar.

Som bara det här inlägget om hur vi ursäktar pojkars djävulskap med att "han är kär i dig". Jag har ofta funderat över det där – i vilken ålder är det som "slag, knuffar, sparkar, spotta tjejen i ansiktet, dra i håret (eller annan valfri taskig grej) övergår från att vara kärleksbetygelser till att vara misshandel?

Och det här inlägget - jag har ofta undrat varför är det alltid så att det är fel att ge uteliggare och alkisar pengar "för att de bara köper öl för pengarna"? Ja ja – då kanske de mår lite bättre för ett litet tag då, vem är jag att döma?

Och handen på hjärtat – går du på A:n? Det gör inte jag i alla fall!!

Och det här då – vem har inte funderat över det här? Om ALLA Svenska tjejer är så dåliga så att det bara går att vara tillsammans med tjejer från andra länder (läs – länder där tjejer är undergivna och lydiga), tja – vad säger det dig om den "karln"?

Och vem fan ställer ut sina barn på "barnutställning"? Får man föresten BIS-priser på såna tillställningar?

Och OM jag nån gång får barn så kommer ALLTID prio ett att vara att barnet ska ha praktiska kläder som man kan LEKA i!

Ja… vad kan jag säga… skitkul blogg som av någon konstig anledning verkar provocera en hel del med folk (samtidigt som många precis som mig gillar den skarpt). Så dagens bloggtips är helt klart "Lady Dahmer"s blogg! (And just for the record – jag har också undrat över hur pantad man får vara för att ta med en parfymflaska som present till sitt fadderbarn i "katastrofens dyningar" på Haiti)

God läsning, och simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar