lördag 20 mars 2010

Dagen i bilder.

Vi gick upp tidigt som bara den (före klockan tio) och började dagen med frukost på balkongen. Det var underbart - varmt och soligt!

Janne käkar frukost.


Lennart var så klart med och spanade in läget när vi åt frukost.


Efter frukosten for vi in till Fjugesta en lite sväng och handlade lite som vi behövde. Det var otroligt mysigt, med bara vägar där all snö smält bort. Det börjar verkligen att kännas att det närmar sig vår!


Gräset börjar komma fram på gärdena..

Vår favortiaffär i Fjugesta.


Janne skyndar från bolaget...


VÅRKÄNSLOR!

Efter att vi varit i Fjugesta och handlat lite så satte vi igång och jobbade. Janne sågade upp lite ved och jag stannade inne och städade. Kul - not! Sen blev det smidigaste lunchen... :)

Värma på revbensspjäll och en snabb sallad med mynta, melon och mozzarella...gott!



Senare på dagen for vi in till stan och kollade lite på "bluesjam" på Björnstugan. Riktigt trevligt.

Uffe (som spelar bas i Bluestompers) debuterar på gitar. Riktigt bra!!


Efter bluesjamet (som slutar vid sju.. vi åkte tidigare) åkte vi hem och städade lite till, och sen lagade vi oss en lammstek med råstekt potatis, en grymt god gräddsås och rönbärsgele... och vin så klart. Mmmmmmm!


Och nu är det dags att lägga sig och sova! :)

1 kommentar:

  1. Det var länge sen jag hörde av mig. Jag kan inte så ofta titta in här, för jag blir alltid hungrig när jag se på dina läckra bilder, och det är dåligt för vår-dieten ;-)
    Kul bild, hur Janne kommer runt hörnet med påsen i handen.
    Här blir det nu äntligen vår (om vintern inte kommer tillbaka änn en gång). Det är skönt att se blommorna komma fram i trädgården. Vi hade en snörik vinter och det var skönt, men nu räcker det till, jag längtar efter solsken och värme.
    Ha en bra söndag.

    SvaraRadera