söndag 21 mars 2010

SNÖ! >:-(

Jaha.. och efter gårdagens fantastiska vårväder så vaknar man idag till ett snöfall som skulle kunna få vilken julentusiast som helst att kissa på sig av lycka - OM det hade varit december.
Stora blaffiga flingor som singlar ner från himlen och lägger sig som ett fett täcke av depression på marken.
Ja ja.. jag försöker trösta mig med tankar som att "det kommer ALLTID bakslag på våren" och "det här smälter ju snabbt bort igen" osv. Men va fan - det var ju så mysigt igår!! Jag vill ha vår NU! Jag vill att all snö smälter bort och att det blir sommar! (Och det duger inte med vilken sommar som helst - nej, det ska vara en varm och solig sommar så att jag får bada, o sola och ha det gott!!)

Ja ja... man ska väl inte gnälla allt för mycket. Det ÄR ju trots allt plusgrader ute, och mycket av snön har jag redan smält bort... och jag har ju redan vårstädat hela nedervåningen (utom pigkammaren).. och med det här vädret så kommer jag säkert att bli klar med övervåningen och pigkammaren i dag också. Och DET är ju grymt mysigt! (Ja, inte att städa då utan när det är klart.. men det fattade väl alla att jag menade iof.)

Så - nu är det dags att sätta på Bruce på stereon riktigt riktigt högt och hugga i med vårstädningen!

2 kommentarer:

  1. Hihi, får jag citera dig:

    tisdag 15 december 2009
    "Tjohoooo... äntligen snö!! Idag har jag haft en ritkgit bra dag... det började ju med att det var SNÖ ute i morse..."

    Jag vet, jag är arg ;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha.. det var ju i DECEMBER! ;-D
    Då vill man ju ha snö.. nu vill jag ha VÅR!

    Men men - det är väl bara att vänta så går det över det här med snön. :-D

    SvaraRadera