måndag 1 mars 2010

Sportigt värre.

I helgen spelade vi SIM med vårt nya lag - Norrköping. Det var ritkgit kul. Även om vi bara vann en match så spelade vi riktigt bra alla matcher utom en.
Sista matchen var lite förarglig dock.. då ledde vi med två poäng inför sista inningen. Med två spelare brända så lyckas vi stressa upp oss så att vi schablar bort segern... lite småsaker bara som fällde oss - men framför allt så är jag irriterad på mig själv som kunde ha avgjort matchen (som vi verkligen hade som i en liten ask) om jag inte hade fått hjärnfrys. Men men - för utom den grejen och ett par djäkligt uppenbara tabbar till så känner jag mig rätt nöjd... jag tog turneringens första poäng, och så slog jag några dubbelhits (så att man hinner springa till 2:a bas), men även pitchingen funkade bra. Typ inga passed balls, och så kastade vi ut ett par tjejer som försökte stjäla 2:a bas... på det hela taget en ok turnering. Och ett supertrevligt lag att spela med! Kul!


Se fler bilder från turneringen här!!

Och här kan du kolla på en liten filmsnutt när jag slår.


När jag kom hem från jobbet så var det bara att sätta igång och skotta, för nu har det kommit massa snö igen... och på vägen hem så såg jag att en stor lada hade rasat av snön. Brandkåren och pressen var där och det var värsta pådraget. Djuren i ladugården hade enligt tidningen klarat sig i alla fall.. och det känns bra i alla fall.

När vi skottat snö så tänkte jag att det var väl dags att ta upp det där med joggingen igen, så jag drig på mig lite joggingkläder och gav mig ut i snöyran. Kände mig som Rocky B... eller kanske bara en vanlig galning... men men, jag är nöjd att jag gav mig ut i alla fall!

I morgon ska jag på en arbetsintervju - så håll tummarna för mig nu!!

Och nu ska jag gå ner och laga en lammstek och dricka lite vin tillsammans med Janne som just nu håller på och eldar i kökspannan för fullt.

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar