måndag 19 april 2010

Vi har haft en riktigt mysig helg.

På lördag tog vi det lite lugnt och pysslade lite här hemma på dagen, och sen åkte jag till Norrköping med Åsa för att träna lite softboll.

Janne spelade med AC/DC-bandet på kvällen och jag följde med Åsa direkt till henne efter träningen, och sen gick vi och kollade på Janne. Åsas familj var i Örebro på besök och vi hade en jättetrevlig kväll.

På natten fick Janne och jag övernatta hos en vän i stan, hemskt trevligt det också.. med deluxe-frulle dagen efter.

Sen på söndag svängde vi förbi en plantbutik och handlade lite blommor och trädgårdsväxter och jord, och på eftermiddagen när vi kom hem så njöt vi av det våriga vädret och fixade till ett par odlingsbäddar inför ”vårsådden”. J

Jösses vad härligt det är ute nu! Och vad mycket spännande växter det kommer upp i trädgården!



Underbart med vår!

Små söta "vita blåsippor".



Gullvivor kommer vi att få i massor, men här är en tidig rackare som tittade fram före alla andra.


Min härliga röda julros - störtcool tycker jag



Lite grönt.. mynta, timjan, tomater, lök mm...



I full fart med att jämna till marken för pallkragarna.


Vi grundar med lite jord från gamla dynghögen.



Så här fint blev det... :)



Sen plockade vi en korg med nässlor och gick in och lagade en drömmgod nässelsopa och kollade på F1. En härlig dag!

2 kommentarer:

  1. Hej. Gör ett nytt försök! Oj, vilka fina blommor ni har på er tomt!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Ja men du ser! :)
    Funkade ju bra det där.

    Ja vist har vi fint! Läge att komma o kolla IRL snart kanske? :-D

    SvaraRadera