onsdag 14 april 2010

ELD!

Idag har vi haft en bra dag. Vi har eldat!

När jag kom hem från jobbet så var det strålande fint vårväder, och det var dags att ge sig i kast med den gigantiska rishögen som ligger ute på gärdet. Sagt o gjort - jag gick drog igång en liten brasa och så matade vi på med så mycket ris från rishögen som vi bara hann med. (Jag ville inte försöka tända på hela stora rishögen. Dels för att den inte brann så bra sist, men kanske framför allt för att OM de hade tagit sig så hade vi fått står där ute och passa brasa hela natten.)

Hur skönt som helst att vara ute och greja, och att jag dessutom fick elda var ju en extra bonus.



Janne eldar som bara den!



Sen kom jag på att jag så klart måste elda gräs också!



Lennart vill ju så klart vara med och kolla läget..


Janne på upptäcksfärd.



Och så till sist - lite släckningsarbete.

2 kommentarer:

  1. Oj, det här skulle mormor ha gillat!
    Kram mamma!

    SvaraRadera
  2. Ha ha... ja, det skulle hon. Och hade hon varit med så hade det antagligen inte bara varit ett litet område vid kortsidan på ladugården som hade varit gräsrent - utan hela gärdet. ;-D

    SvaraRadera