onsdag 28 juli 2010

Nu ska dom DÖÖÖÖÖ!

Precis som överskriften antyder så hyser jag ett agg mot några... nämligen alla getingar som har bestämt sig för att de ska bo precis i mitt hus!

I början så var det väl ok, nått litet bo på taket och man märkte inte så mycket av dom.. men nu på slutet så har det blivit helt löjligt. Flera bon under takpannorna på varje sida av huset, och så har de börjat sura för att vi är på balkongen också.. och det går ju bara inte.
Dessutom så har vi ju planer på att byta lite papp på verandataket, byta nån trasig takpanna osv...

Men hur som haver, idag så kom skadedjursbekämparen och tog den dust med getingarna.. en timma tog det för honom att gå över hela taket, men nu blir dom väl då förhoppningsvis borta!! Jag kan väl säga att de blev lite agiterade när han började bespruta dom... he he he... Så nu har vi förhoppningsvis om ett par dagar ett getingfritt hus!

Nu börjar det äntligen skymma ute på kvällarna också.. det är det underbaraste jag vet! Jag ÄLSKAR sensommaren och hösten. Helst så ska det vara varmt som fan.. men så där lite lagom svalt på kvällarna, och mörkt så att man får elda ljus och i lyktor! Mmmmm.....

Igår var jag i norrköping och tränade softboll på eftermiddagen, och kom hem ganska sent... men väl hemma så korkade vi upp en helt underbar fransk vinare och grillade ett par hängmörade ryggbiffar. Till det gjorde vi en smarrig gräddsås på vin och viltbuljong - och så nästan det bästa av allt.. vi skördade lite grönsaker från trädgårdslandet. Rödbetor, morötter, lök, sallat och tomater... mmmmm.. gudomligt gott!

Min söta älskling sköter grillen!


Underbar vinare! Rekomenderas!

Gott med grillat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar