onsdag 14 juli 2010

Oj oj... nu är det nära...

Jag sitter som bäst och laddar inför att gå ut och ta en liten joggingtur... MEN, jag har en massa otäcka ursäkter som att det är för varmt, och att det är bra på tv, och.. ja.. you name it liksom.
För att vara helt ärlig så kommer det antagligen inte att bli nått... men jag vill ändå låta er veta att jag i alla fall leker med tanken. Och om det inte blir idag så kanske det blir i morgon? Vem vet?


Oavsett vad som händer med resten av dagen tänker jag i alla fall njuta av att vädret är fint, av att min ledighet närmar sig, av att jag har ett underbart mysigt hus och... ja... att livet är härligt helt enkelt.

Efter jobbet stannade jag till i Fjugesta för att köpa med lite revbenspjäll och vattenmelon till mat, och då passade jag också på att gå in på konditoriet och köpa lite glass.

Visste ni att de har världens godaste jordgubbssorbet i Fjugesta? Det är "Lyckliga hönans glass" som gör den - en lokal producent som skriver så här på sin hemsida: "Vi gör ljuvlig glass av riktiga råvaror. Mjölk, grädde, ägg och socker, lite honung, vaniljstång och så smaksätter vi med frukt, bär, nötter, kryddor mm. Tillverkning sker på Berga gård, Fjugesta utanför Örebro. "
Vad kan man säga? Kan det bli bättre?
.
.

Och så en sak till som gör mig glad just nu! Jag har en orkide som blommar för andra gången!! Helt otroligt - jag brukar bara ta död på dom... och nu har den här bestämt sig för att blomma en andra gång. Sanna gillar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar