måndag 12 juli 2010

Just nu sitter jag och försöker bestämma mig för om jag njuter eller lider av högsommarvärmen, och även om det även så här sent på kvällen är så varmt att jag blir svettig bara av att sitta här framför datorn så tror jag bestämt att jag tycker att det är NAJS! Speciellt som jag just nu hör på tvn att vädret ska bli kallare och det ska bli regn, då känner jag bara NEJ - JAG VILL HA SOOOOL OCH VARMT!

Efter som att det har varit så varmt idag så kände jag att jag inte var nått sugen alls på att laga mat (speciellt för att jag inte vill ha på spisen), så jag svängde förbi affärn i Fjugesta och köpte lite grillad kyckling som vi åt med lite smått och gott plock.




Förutom att njuta av värmen så har vi grillat, badat och umgåtts med vänner och bekanta. Och nu går jag och räknar ner dagar tills jag får "ledigt" från jobbet.. jag slutar på fredag, och kommer att vara ledig i sex veckor (om inget kul jobb dyker upp) och börja jobba igen i månadsskiftet augusti/september. Känns ärligt talat ganska bra just nu...


Så här fint har vi det här hemma hos oss....

.
.
Tja.. och vad har vi gjort mer då under veckan... inte mycket är svaret... förutom att vi var inne i stan och handlade flugdrapperi till ytterdörren, och ett par somriga filtar till soffan.
.
.
.
Nu funderar jag på att dricka lite iskall cider och äta lite glass för att kyla ner mig.... ja... ju mer jag känner efter desto mer inser jag att jag gillar när det är varmt!! ;-D

2 kommentarer:

  1. Hej Sanna,
    egentligen gillar jag också sommarvädret och värmen. Om man bara inte hade att jobba då utan kunna ligga vid stranden och tar sig en dopp i sjön/havet då och då, hmm... drömmar

    Ledig i sex veckor, det låter inte dumt det. Jag önskar dig en riktigt fin sommar!

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Mmm... det är liiiite frustrerande att sitta inne på jobbet och titta ut på det fina vädret... men men... på fredag... :)

    SvaraRadera