lördag 3 juli 2010

Softboll och värmeslag...

Oj oj - vilken softbolldag.
Varmaste dagen hittills i år så skulle vi så klart spela softboll. Vi mötte Skövde på hemmaplan i Norrköping.

Dagen började... överaskande. När jag tittar upp från handfatet på toaletten så stirrar jag rätt i ögonen på en...hund.
Lite så där lagom oväntat... efter lite detektivarbete så visade det sig att det var en bekant/granne som bor några kilometer bort som tappat sin hund, och hon kom och hämtade honom. Så allt löste sig ju bra... förutom att jag blev helt off i mina förberedelse inför matchen. Men men, det gick ju bra i alla fall.

Softbollmatcherna förlorade vi inte helt oväntat. Första matchen började vi riktigt bra genom att ta ledningen i första inningen. Sen spelade vi ganska jämnt hela matchen ut förutom en inning där vi verkligen tappade fokus. Så första matchen är jag riktigt nöjd med - att vi spelade en rätt så jämn match mot Skövde med amerikanska pitcher kändes som ett fint kvitto på att laget har vad som krävs för att kunna bli bra.

I andra matchen var matchbilden en helt annan. Vi började med att ge en massa walks och Skövde tog en stor ledning i första inningen som var omöjlig att ta igen. Och det kändes tydligt att värmen (+30 grader i skuggan) sög musten ur alla. Offensivt såg det rätt så bra ut, men defensivt så orkade vi verkligen inte sätta emot nått alls.



För egen del känner jag mig ganska nöjd, även om jag är missnöjd med en del också.. men va fan.. det gäller väl att fokusera på det som var bra. Eller hur!? =)

Offensivt fungerade det rätt så bra.. med reservation för att jag aldrig mins vad som händer på matcherna så vet jag i alla fall att jag fick på en riktigt fin hitt och jag tror att jag fick på en hitt till. Uppe på bas så är jag så himla nöjd med att jag faktiskt fått in i min skalle att det kan vara bra att göra en slide när det är ett tight spel. Det gjorde mig safe tre gånger i den här matchen. Det jag inte är nöjd med är min insats på 3b och framför allt så kände jag hur värmen sög all kraft som fanns och på slutet av matcherna så var jag helt död. Så - nu är det bra att börja träna markbollar och kondition.

Dagen avslutades med lite mys i tv-soffan (någon som är förvånad??). Vi åkte och lånade lite dvd-filmer och njöt av vår nya ljudanläggning, och så svängde vi ihop lite gott käk.


Här kommer ett tips på kanongott käk som tar typ 10 minuter att göra:

Koka färsk pasta. Fräs hackad lök och vitlök i stekpannan i olivolja (en rejäl skvätt), släng i en näve med körsbärstomater som du klämmer i sönder, i med några pilgrimsmusslor som du delar i två tre bitar - låt puttra tills musslorna är nästan klara. Krydda med dragon, salt o peppar. Släng i några havskräftor och låt bil varmt. Rör ihop med pastan och drick ett gott vitt vin till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar