torsdag 2 september 2010

Puh.. äntligen lite tid att bara slappa. =)

Det har varit några hektiska dagar. I helgen som var hade vi kräftkalas, och det var superkul. Kom både folk både hemifrån Värmland och "härifrån". Det blev en riktigt salig blandning av folk, och många som inte kände varandra sen tidigare... och det var jättetrevligt.
Min yngsta syrra vågade sig hit redan på fredag och stannade tills på måndag, och vi hade det riktigt trevligt.
Enda molnet på himlen var väl att det var en hel del regnmoln på himlen... men va tusan, det kan ju inte vara fint väder jämt.

Förutom fest så har vi börjat riva taket på vår veranda. Planen var (lite så där gulligt naivt) att bara byta takpappen.. men det visade sig så klart att det bara var att riva ner skiten och byta en hel del stolpar o bräder o sånt... så det håller vi på med nu.

Och förutom det så har vi hantverkare här som håller på och lagar våra skorstenar, drar bruk i pipan till murspisen som vi har eldningsförbud i, fixar stegar o sånt till sotaren, och lite annat pyssel.
Och jag måste verkligen säga att jag är nöjd med dom.. de kom när de skulle, jobbar på bra, är prisvärda och verkar göra ett riktigt bra jobb (och så är de trevliga desutom).

Och så har vi haft en kille här som titta på vår brunn där det läcker in ytvatten, och han kommer även att komma hit och täta den innom en snar framtid.

Och sen på söndag kommer en kille och ska kolla på att gjuta platta till garage.

Och som grädde på moset så kommer Erik med ett lass ved idag.

Tjoho... gött med lite fart o fläkt. =)

Och ja, på måndag börjar jag mitt nya jobb också. Ett uppdrag för Manpower på ett företag i Laxå. Där kommer jag att jobba som konstruktör och projektledare.. och jag är verkligen superglad för det, och ganska nervös. =)
Det ska bli jättekul att börja på nått nytt, lära sig nya grejer, lära känna nya arbetskamrater och pendla 18 mil mindre om dagen. =)

Nu funderar jag faktiskt på att dra på mig stövlarna och ta en liten tur i skogen o kolla om jag kan hitta lite svamp. Solen skiner ute, det är en kanonfin dag och jag har min sista lediga vecka... =)

Simma lugnt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar