söndag 5 september 2010

Söndag eftermiddan...

Jaha.. så var den här helgen slut då. Och inte nog med det, sommaren verkar också ha bestämt sig för att vara slut... ingen indiansommar i år verkar det som. Men, men.. vi får hoppas att det blir en fin höst i stället... världens bästa årstid bara det inte regnar allt för mycket.


Så.. vad har jag haft för mig i helgen då? Hmm.. bland annat så har jag köpt mig lite ved.. så då var det dags för det igen. Med den stora skillnaden att i år så har vi fått ved som är lagom lång till pannan.. så vi behöver inte göra nått annat med den än att stapla.

Vi har också varit ute en liten tur i skogen och plockat lite svamp. (Vilket påminner mig om att jag har en burk med förvälda kantareller i kylskåpet som bra väntar på att jag ska åta upp dom.. tror att jag ska gå och göra det så snart jag skrivit klart här...).

.
.
Och så har vi haft lite påhälsning från skogen här strax intill....


.
I går så ringde några vänner och undrade om vi inte ville hänga med ut till sjökrogen och äta lite mat, och det ville vi så klart. Så efter att ha kört omkring ett tag och letat efter vägen så hittade vi till slut dit, och hade en jättetrevlig kväll med god mat och trevligt sällskap.. skitkul när man får hitta på lite såna där spontana oplanerade roligheter!
.
Förutom det så har vi mest hållit på och pyslat här hemma.... jag håller på och tvättar jättetvätten Allan... fy fan vad jag hatar att tvätta..
Men jag har fått ta i med hårdhandskarna efter som att tvättvindan blåste omkull och det blev riktigt fula fläckar på kläderna som inte ville gå bort... men en si så där 4 tvättar senare.. behandlingar med "ta bort", tvätt i 90 grader och klorinbad så har jag fått bort alla fläckar och känner mig riktigt nöjd!!
.
Janne har fått den stora äran att byta några trasiga takpannor... jag är väl inte direkt höjdrädd, men jag känner mig inte helt bekväm med höga höjder om man säger så... så jag är grymt tacksam över att Janne tog tag i den biten!
Här kommer några kort på min bergsget.. och passa även på och kolla in våra nylagade skorstenar och stegar o trappsteg o grejer till sotaren! Vi hade ett par superbra killar här från Villa och skorsten som lagade skorstenarna utvändigt, drog en kanal till murspisen och satte upp div skyddsanordning till sotaren.. de var trevliga, kom i tid, gjorde det dom lovat och verkar så vitt jag kan bedöma ha gjort ett riktigt bra jobb också... amazing!
.
Så.. nu ska jag njuta av min sista dag i arbetslöshet... jag ska dricka en öl till och så ska jag sätta upp gardiner i köket. Sen ska jag laga lite god mat och så ska min söta älskling och jag kolla på film... mmmm...

I morgon börjar alvaret.. då gör jag min första dag på mitt nya jobb. Håll tummarna för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar