fredag 15 oktober 2010

Gôtt med helg!!

Här nedan ser du en bild av dagens impulsköp... Vår åkgräsklippare är just nu inne i en fas av att inte vilja starta så vi åkte till Mulhyttan och köpte en sån här också... jag menar, man klarar sig ju inte med BARA en åkklippare. ;-D
Men hur som haver - nu har jag gjort sist klippningen för året (hoppas jag) på nästan hela gräsmattan. Och det behövdes kan jag lova! =)


Den här helgen ska Janne och jag ha myshelg och greja här hemma och äta god mat hela helgen.. mmm... vi har haft så himla mycket planerat varend helg hela hösten känns det som.. och alla helger fram till jul är också i princip bokade. Så då bestämde vi oss för att rensa den här helgen på alla aktiviteter och bara vara hemma och mysa. Djäkligt skönt faktiskt.

Så nu har vi lagat lite mat.. lite tapas... kronärtskocka med flingsalt, parmesan och en god olivolja.. kycklingklubbor med cayene och vitlök.. bläckfisk med vin, vitlök, kapris o citron... räkor pil pil.. och en jättegod ärtdipp med lime. Och så ett gott vin så klart! =)

Här kommer ett vintips om du känner att du behöver inspiration inför ditt nästa besök på systembolaget! =) Supergott vin som vi drack igår till lite vildsvin o annat gott. Rekomenderas!


Och på måndag så kommer Emelia hit och så ska vi åka till Uppsala och se på John Cleese. Det ska bli riktigt kul! Tack Emelia för att du kom med den braiga iden!

1 kommentar: