lördag 16 oktober 2010

Bra saker och dåliga saker..

På brasidan så räknar jag egentligen hela dagen. Vi har grejat i trädgården hela dagen. Eldat, rullat bort sten, klippt gräs, lagat åklipparen, gjort dörrkransar, fyllt igen hål och annat kul... det har varit underbart väder och jag kan inte beskriva hur fantastisk mysigt vi har haft.

Nu tänkte jag laga gräsandsbröst efter ett skitspännande recept jag hittat i "köttboken" - med päron och en sås med choklad. Till det såklart ett gott vin.

Till dåligsidan så lägger vi det faktum att något - jag gissar på ett djur som krupit in under golvet/trappen ute vid köksingången och dött - luktar väldig väldigt illa. Bläää!

I morse var det frost... fantastiskt vackert.
Min fina kål hör väl till en av de få saker som tål att frysa lite. =)

Myyyysigt!


Färgerna är helt underbara!


Inget slår en riktigt fin höstdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar