onsdag 20 oktober 2010

HÖST!

När "alla" går runt och gnäller över att det är kallt, mörkt, tråkigt och höst så går jag runt och myser för fulla muggar. Jag helt enkelt ÄLSKAR hösten... jag tycker att det är supermysigt att få plocka fram vantar och grejer, och jag GILLAR när det biter lite i kinderna när man går ut. Mmmmm.. härligt!

Och inte nog med att det är så mysigt ute - inne får man elda ljus, äta mustiga grytor och dricka portvin. Ja, jag vet att jag tjatar om det... men vi är faktiskt snart en hel månad in på portvinssäsongen nu. Jag hoppas att ni alla korkade upp en god flaska portvin den första oktober.. och sen så är det bara att dricka ett litet glas varje kväll fram tills advent då man får gå på GLÖGGEN! Och hur mysigt kommer inte DET att bli så säg?

Så... skål på er!

1 kommentar:

  1. Häst, vinter!!!! Det har du nog efter mig! :-))

    SvaraRadera