torsdag 21 oktober 2010

Skulle jag klara av att nocka någon?

Idag har vi skruvat ihop och levererat den första grejen jag konstruerat på mitt nya jobb. Lite pirrigt känns det, men det verkar funka ganska bra… hoppas att det funkar bra när de börjar testköra i fabriken också! Lite pirrigt är det allt!

Måste säga att det är riktigt kul på nya jobbet. En helt annan värld än Volvo. Massor med olika projekt och grejer på gång.. det går fort… konstruera nån/några veckor eller dagar, sen ta fram bitar, skruva ihop, köra och sen släppa och gå på nästa projekt. En viss skillnad mot att sitta och fila på samma fäste till en torkarmotor eller vad de nu må vara i ett halvår… bara för att vara tvungen att ändra det igen strax efter att man släppt ritningarna till produktion.

Och inte nog med att själva jobbet är kul, det verkar vara ett riktigt härligt gäng som jag bestämt tror att jag kommer att trivas med.

Efter jobbet idag så for jag in till Fjugesta och tränade ett box pass. Riktigt kul träning som jag tror passar mig bra.
”Boxades” mot en tjej jag inte träffat förut, och när hon satte igång att slå så slog hon ganska hårt tyckte jag, och jag tänkte jag att: ”Undrar om jag verkligen slår så här hårt, hoppas att hon inte tycker att jag är en mes som bara fjuttar med messlag….typ”. Men det hade jag nog inte behövt oroa mig för… när det var dags för sparkar så fick tränarens kamsportkille hoppa in och hålla mittsen (heter det så???? Noll koll!!) för hon fick ont.
Men hur som helst så var det skitkul, och verkligen skitjobbigt…. Slagövningarna går ju rätt bra, men fy bubblan för sparkarna… jag blir SÅ trött… (fast det är väl det som är själva poängen, så det är ju jättebra *lol*)

Lite off topic, men jag kom ändå att tänka på det iom min oro för att vara en som slår meslöst. Jag brukar då och då drömma att jag är med i ett knytnävsslagsmål…. Men oavsett hur mycket jag slår, och hur mycket jag än tar i så förblir min motståndare helt oberörd och den frustrationen jag känner är ENORM. Rätt skum dröm.. och egentligen kanske inte så djävla intressant för er att läsa om. Men jag kom osökt att tänka på just den drömmen idag.

Nu ska jag gå ner och lägga i mer ved i brasan, så att det är varmt och gott när Janne kommer hem från rep med BlueStompers. Inte nog med att den snyggaste karln jag vet kommer hem till mig, han har med sig sushi också! How lucky am I???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar