tisdag 19 oktober 2010

Jag har tänkt om.

Jaha.. i vilken fråga då? Jo, nu blir det allvar ser ni. Jag har nämligen tänkt om vad gäller de militanta miljöaktivisternas aktioner mot minkfarmar.

Tvärt emot vad man kanske kan tro så har jag tidigare varit mot, och jag har nu på ”äldre dar” gått och blivit ”för”.

Tidigare så resonerade jag ungefär så här:
- Det är jättegrymt mot minkarna som blir superstressade och dör en plågsam död ute i ”det vilda”.
- Det är jätteskadligt för den lokala naturen att typ sjuhundratusen minkar kommer farandes och äter upp allt i sin väg.
Men nu har jag alltså tänkt om.
Jag ser det så här:
1) Naturen verkar inte ha gått under och upphört existera, TROTS att man genom åren släppt ut MASSOR av minkar.. så där verkar vi vara ”safe”.
2) ALLA minkar som idag föds upp på svenska minkfarmer plågas under hela sitt liv, och dödas i alla fall förr eller senare. Att då släppa ut minkar är för mig helt ok – inte för att befria de stackars minkarna så att de kan leva fria och lyckliga, utan helt enkelt för att åsamka de djurplågande minkfarmarna så mycket ekonomisk skada som det bara går.
Låt minkarna plågas till döds nu när man släpper ut dom.. eller låt dom leva och plågas fram tills de avlivas för att bli päls. Sak samma.
Men en sak är säker – och det är att minkfarmare bedriver djurplågeri och bryter mot djurskyddslagen, och minkfarmer (i alla fall i den form de förekommer i Sverige i dag) borde förbjudas omedelbart. Och när då den hycklande Eskil Erlandsson uppenbarligen skiter fullständigt i att djurplågeriet bara fortgår så säger jag: ”Heja alla militanta veganer! Hoppas att ni fortsätter med ert sabotage mot de djurplågande SVINEN till pälsuppfödare. Mitt helhjärtade stöd har ni i alla fall!!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar