torsdag 28 oktober 2010

Nu sitter det nån dåre på tv i ”debatt” och argumenterar för att EUs beslut att läkare har rätt att vägra utföra vissa ingrepp baserat på sin egen ”moral” och religion. Så som abort till exempel… Fy bubblan vad arg jag blir!

Om man söker en tjänst som läkare där ingrepp som tex abort ingår i tjänsten så får man vara så var så god att utföra sitt DJÄVLA JOBB!
Om man sen av någon anledning känner att man på grund av sin religion eller ”moral” inte kan utför sitt jobb… ja, då får man väl bli snickare eller jobba med öron, näsa, hals eller nått..

Jag kan väl för fan inte söka jobb som konstruktör på Bofors om jag inte kan tänka mig att konstruera vapen – då får jag väll jobba nån annan stans… Nu är jag så arg att jag hoppr, spottar o fräser här hemma.

Jag tror att jag måste byta kanal nu.... jag får troligtvis hjärnblödning annars.

3 kommentarer: