torsdag 11 november 2010

Jaha.. mycket snack om träning just nu.. men va fan, det är ju nått som tar upp mycket av min tid och tankeverksamhet just nu.
Jag har bestämt mig för att komma i form inför sommaren softbollsäsong, och jag har en del att jobba med.
Men just nu känner jag att det faktiskt går djävligt bra - och det tänker jag njuta av och älta och stöta och blöta fram och tillbaka så mycket jag bara kan. Med risk för att bli aningen trist och tråkig... men det får min omgivning helt enkelt ta just nu.

Faktum är att nu tänker jag skryta lite... jag hoppade på viktväktarna vecka 38, och det trillar sakta med säkert på nedåt... en djävligt skön känsla må jag säga.
Jag är lite för feg för att sätt ut min vikt (ja, jag ÄR ju jättetjock, och NEJ, jag vill inte skylta med min vikt), men varje streck är ett kilo. Det går som sagt var inte så fort, men det är helt ok med mig... jag vill inte göra en totalomskakning och ändra på alla mina vanor och börja köra nån slags strikt diet eller så. Faktum är att jag lagar precis den vanliga mat jag lagat tidigare... med skillnaden att jag fyller i vad jag äter i viktväktrnas checklista på nätet (jag har inte tid eller lust att gå på möten) och utifrån det så ser jag vad jag kan äta "utöver" den vanliga maten. Och det som jag får göra annorlunda är att inte äta godis i tid och otid, att strunta i den där extra ölen framför tvn, att inte ta om bara för att det är gott osv... inga större uppoffringar helt enkelt. Passar mig bra.


Och så har jag börjat träna ordentligt igen... under perioden av pendlande till E-tuna så fans ingen ork alls till träning. Ett under att det gick så bra som det ändå gick i softbollen.. med min minimala träningstid så borde jag ha legat längst ner i all statistik efter den här sommaren.. men det gick rätt hyfsat ändå (missförstå mig rätt - jag är INTE nöjd och belåten, men glad att det inte var värre). Inför sista matcherna i sommar (jag har inte fåt statistiken från dem) så låg jag i alla fall på 457 i batting average vilket är rätt ok ändå (även om det är lägre än förra året). Men nästa år ska det ske en uppryckning.. både offensivt och defensivt - den saken är säker!!
Känner att jag verkligen har fokus och motivarion på softbllträningarna på ett sätt som jag konstigt nog inte haft tidigare... ja, det känns bra helt enkelt!!
Idag har jag kört ett box-pass, och nån gång i helgen hoppas jag på mental styrka (eller fint väder) så att jag kan övertala mig själv att göra ett försök till på 4km-slingan.


Shit vad jag längtar till sommaren - och då kommer jag förhoppningsvis att vara slank som en... säl? ...Eeeee.. eller ja... äsch - ni fattar!


Nej.. nu ska jag nog fixa nått litet snacks (självklart innom "programmet") och titta på tv med min underbara sambo...  SIMMA LUGNT!



4 kommentarer:

  1. Ha ha.. mamma, du är så go som peppar mig. =)

    SvaraRadera
  2. Gud va duktíg du varit!!!! Ser då inte ut på kurvan som det går för sakta, super bra kämpat... Kämpa på, önskar jag vore lika duktig, det skullle JAG VERKLIGEN behöva...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack. *rodnar klädsamt* :-D
    Nej.. jag är faktiskt helt nöjd med takten.. just att jag faktiskt inte har behövt ändra på en massa saker och göra en massa uppoffringar och ”lita på god karaktär” gör att det (i alla fall just nu) inte känns jobbigt ens – och ja… lyckas jag fortsätta i närheten av samma takt som nu så är jag supernöjd!!

    SvaraRadera