torsdag 16 december 2010

Latmask eller hurtbulle! =)

Det känns som om att det är nu det avgörs - är jag en soffpotatis eller en hurtbulle? =)

Jag drog ju igång mitt nya liv (jag kan inte låta bli - det låter så pretentiöst) där nån gång runt v37-38. Och det har ju gått oförskämt bra får jag väl lov att säga… jag har tränat på bra, och jag går sakta men ända ganska stadigt ner i vikt. MEN – nu har jag börjat fuska… känner att jag mer och mer börjar slira och det är inte bra.
Inte för att jag följer nån strikt diet eller räknar kalorier eller så.. men jag försöker hålla mig hyfsat inom det ”tillåtna” pointsantalet (i alla fall på veckorna) och så försöker jag hålla igång och träna minst 3 pass i veckan.. men på slutet så har jag slirat lite väl mycket. Ett par veckor med bara två träningar i veckan, lite väl mycket gott att äta… och fara är väl att jag fortfarande gått ner i vikt vilket så att säga inbjuder till fusk. Det har ju gått långsammare de här senaste veckorna, och jag är rädd för att jag kommer att vända den fina trenden om jag inte ser upp.

Därför har jag nu planerat in två träningspass i helgen, och idag har jag varit på tre korta pass på joinus – ett step-pass, ett pump-pass och ett yoga-pass. Och så har jag bestämt mig för att göra god men kalorisnål mat resten av veckan – även i helgen!
I kväll blir det pasta med räkor frästa i vitlök, lök och goda kryddor och på lördag spagetti och köttfärssås. Vad jag inte berättat än är att jag ska på julbord med jobbet på fredag. =) Men jag känner mig ändå ganska sporrad av tisdagens julbord där jag tycker att jag för första gången någonsin tog rätt lagom med mat (även om det var sjukt svårt att inte lägga på för mycket.. men tar ju bara en lite bita av det här, och en liten bit av det där och vips…).

Så.. nu får vi se hur det går. Soffpotatis eller hurtbulle? =)

1 kommentar:

  1. Du klarar det här galant! Själv var vi, jag och Kente, och åt julbord å Ikea! Jättegott för bara 79 kr!!!

    SvaraRadera