onsdag 1 december 2010

VINTER

Nu har det riktigt smällt till och blivit vinter i alla fall. =)
Vi eldar och står i så mycket vi bara kan, och faktum är att det håller sig ganska bra.. trots (eller kanske tack vare) att vi bor i ett gammalt timmerhus. Minus 20 grader ute.. och just nu är det nästan för varmt här uppe på övervåningen (även om det drog en aning kallt på golvet när jag kom hem efter jobbet).

I kväll har jag haft ett helt underbart gäng här på besök... tre gamla arbetskamrater som jag inte sett på länge. Vi har käkat lite mat och pratat skit (bokstavligen). Riktigt, riktigt kul att se dom igen.


Även om det har varit kallt så har det varit helt underbart ute... så himla fint!  


I förrgår gick volvon i sönder, så jag tog mig inte till jobbet igår... trist, men man får passa på att njuta av att vara "ledig" när det är fint ute i stället för att hänga läpp över sånt man inte kan göra nått åt..

Underbart väder som sagt..

Och dagen blev ju inte sämre sen av att mysa framför en öppen brasa tillsammans med älsklingen....


I lördags var jag ju som jag nämnt tidigare ute med ett roligt gäng med tjejer. Vi var på relaxen, sen käkade vi mat på the lounge och så avslutade vi på Ritz (vilket träigt ställe förresten - sämre service får man nog leta efter. Dålig service i baren (trots att det var typ 5 bartenders och 7 gäster förutom oss), snorkig personal, när vi beställde in två flaskor champagne så hällde de upp EN till provsmakning och typ hoppades att den andra skulle var ok osv... ) Men riktigt kul hade vi!
Och på söndag så var det första advent - hur mysigt är inte det??

Vi adventspyntade, drack glögg och fram emot kvällen korkade vi upp en god vinare.

Man får passa på att utnyttja att vedspisen är igång. =)
Andbröst med en god vinsås och risotto. Inte fel!

Sötaste Janne!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar