måndag 24 januari 2011

Ännu en härlig helg till handlingarna...

Jaha.. och så var det måndag igen då. :)
Jösses vad tiden går fort... nyss var det ju fredag.

Och äntligen, äntligen så börjar man märka att det blir lite lite ljusare ute.... HÄRLIGT! Till söndan så går solen ner 16.13. här i Fjugestatrakten... mmmm.... undrar om det kansk kan vara lite lite ljust när jag kommer hem nästa måndag?
Jag skulle ju ljuga om jag påstår att jag inte har lite vårkänslor... men men, det är väl bara att förbereda sig på ett par bakslag med mer snö framöver. Men va fan - varför svi över framtiden när man kan njuta av idag? :)



I helgen så har vi tagit det ganska lugnt. Janne har beredskap och det passar ju bra för en helg där jag ska hålla igen på matfronten. Dvs. det är lättare att låta bli att dricka massa gott vin och äta allt sånt som hör gott vin till. *ler* Men självklart så blev det god mat i alla fall... om än kanske lite mer kalorisnål. :)

Kycklinggryta....

På lördag var jag i Norrköping och tränade softboll, och fick riktgit ont i ryggen. Har haft ganska ont sen i tisdags då jag sträckte mig på träningen.
Förutom det så var det en rätt ok träning... mycket baslöpning, och lite slagning... båda kändes helt ok.

I går var Janne förkyld, och jag var helt justerad i ryggen.. så det blev en riktigkt lugn dag. :) En snabb sväng till Marieberg för att köpa joggingskor och innomhusskor var det mest vilda vi hittade på.
Men jag hittade två par som kändes jättesköna, och så var det REA så jag fick bra pris på dom också... najs.
Var till och med upp och sprang på rullband och kollade steget... och jag har tydligen ett ganska neutralt steg... (lite tråkigt att jag förra gången jag köpte löpskor fick prata med en oserviceinriktad planta som var för slö för att en orka kolla steget på löpband (fast jag frågade om det), och därför gav mig ett par med pronationkil.. ja.. eller gav mig och gav mig.. det gjorde han ju inte, jag fick köpa dom för dyra pengar så klart. :)
Men den här gången så var det helt annorlunda, och jag pratade med två olika säljare i två olika butiker som var lika bra båda två.. trevligt!
   


Så en kort sammanfattninga av helgen är alltså: handboll, mys, ryggont, nya skor och lite god mat. Mmmmm.. inte så illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar