torsdag 17 februari 2011

5 km avklarat.

Idag sprang jag för första gången 5 km. Känns rätt skönt på nått vis med den (för mig i alla fall) "magiska" gränsen en halv mil! Känns riktigt riktigt bra. Även om jag inte sprang fort på nått sätt, utan snarare tog det jättelugnt, och även om jag inte hade några tvivel om att jag skulle "klara" det så.. ja.. det är ändå nått speciellt.

Jag utrustade mig så klart med min nyinköpta rånarluva inför joggingturen. Nu kanske man kan tycka att -4,5°C inte kräver rånarluva - och ni har antagligen rätt. Men va fan - jag har ju just köpt den, och det var faktiskt riktigt skönt ute på gärdet där det blåser svinsnålt!

Så här glad var jag sen...

Janne är iväg och repar med BlueStompers, så jag är ensam hemma (ett litet tag till)... och nu har jag varit så duktig att jag faktiskt städat lite (nu när det redan är städat sen helgen kan man väl försöka underhålla det.... ha ha ha.. hur länge tror ni det kommer att hålla i sig?). 
Jag eldar lite i spisen, njuter av att jag gillar vårt hus... och ja... slappar lite här framför datorn. Tror att jag ska gå och kolla till elden nu.. och sen kanske det blir att kolla lite på tv.. eller rent utav lite X-box innan det är dags att sätta igång med maten. Nudelsoppa är vad som står på menyn idag... mmmmm...

I morgon ska vi och käka hos en "gammal" volvokollega tillsammans med några andra gamla volvosnubbar med respektive.. vi som hängde mycket i slutet av Eskilstunaperioden. Ska bli skitkul! Nu har vi snart varit hemma hos alla och gått husesyn och fått god mat... och det är snart dags att vara här. :)
I går var jag ute med ett annat gäng med gamla volvostollar och åt mat och pratade skit... också otroligt kul.. roligt att se dom.
Måste säga att det var verkligen ett helt underbart gäng med folk som jobbade på Volvo under tiden jag var där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar