måndag 14 februari 2011

En riktigt bra helg!

Helgen som gått har varit riktigt bra. På lördag fick vi som jag radan nämnt finfrämmande från Värmland. Nathalie och Martin kom och hälsade på.
De dök upp nån gång mitt på dagen, och vi började med lite käk. Sen gick Nathalie och jag ut och gick en liten sväng i det fina vädret. 

 Underbart väder för en promenad och lite mycket skitprat.


När vi kom hem så visade det sig att Janne har fantastiska ledaregenskaper, och ett skarpt sinne för att delegera...


Resten av dagen rullade på ganska fort, med mycket prat. lite vin och mat.. och vi såg till och med på melodifestivalen. :) Sen på söndag så visade det sig att INGEN av oss var sjuk och svag, och efter en lång frukost så styrde våra kära vänner kosan hemåt mot Värmlands skogar igen. Ett kärt besök!
Tre gringos? Nej...


Även söndagen bjöd ju som synes på strålande väder.

Och vad ska man hitta på en söndag med fint väder om inte köra lite motorsåg? =) Vi sågade upp det lilla buskträdet som välte på huset i veckan, och släpade bort alla grenar (dvs pulsade i snön ner bakom ladugården) och staplade resten på vedhögen för kapning o klyvning längre fram i vår. Skönt att få det gjort!

Janne = motorsågsfantom!


Varma och goa...


Idag när jag kom hem från jobbet så hade min söta söta goa älskling redan varit hemma en sväng och de här stod i en vas på bordet och väntade på mig:
Hur gulligt var inte det?

Sen som en liten extra bonus så blev Jannes rep inställt idag så han kom hem nyss! Nu ska vi laga lite god mat och mysa!! Elda som fan i spisen och kanske se en film och dricka lite vin... ja.. kanske på filmen alltså.. inte vinet! ;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar