torsdag 10 februari 2011

Men MER snö?

Jaha.... var verkligen det här nödvändigt? Över en decimeter med blötsnö - var det vad jag behövde idag? Svar: NEJ!

Hade tid hos sjukgymnasten klockan fyra inne i Fjugesta idag. Gav mig av i god tid från Laxå, men höl banne mig på att fastna mitt på vägen när jag körde för det var så mycket snö.
Sen när jag skulle åka hem så höll jag på att inte komma av perkeringen.. men men, det löste sig till slut i alla fall.

Min sjukgymnast (som för övrigt är en kopia av Peter Stormare) kom i alla fall med några tröstande ord, och menade på att mitt rygonda kommer att gå över bara jag tänker på ergonomin när jag jobbar... att jag tänker på att inte sitta ner långa stunder i sträck, och att stå upp och jobba så mycket som möjligt (förutom att ha mjuka fotriktiga skor, göra lite övningar och annat sånt där som sjukgymnaster antagligen säger ganska ofta till ganska många *lol*). Men självklart ska jag göra som han säger, för jag börjar på att bli rätt trött på att ha ont i ryggen nu. *grrr*

Och helt lägligt så har jag fått ett höj och sänkbart skrivbord på jobbet. Jag har ägnat dagen åt att skruva ihop det och ställa iordning på min arbetsplats, och så har jag suttit i möte.. en kul dag på jobbet, med fullt upp hela dagen. Det gillas.

Och extra surt är det med snön för att jag hade tänkt åka in till Fjugesta och kolla in bondens butik för att se om de hade nått kul/god mat som jag kunde köpa för att laga i helgen när jag får finbesök från Värmland. :)
Men men.. jag får försöka fundera ut nått annat...
Det ska bli riktigt kul i helgen, Nathalie och Martin kommer och hälsar på.. så jag planerar mat och försöker motivera mig till att städa... matfunderingarna går bra.. motiveringen går det lite sämre med. :)
Men nu ska jag i alla fall plocka lite disk... sen lite X-box, och sen lite tvätt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar