torsdag 10 mars 2011

Långledig.

Gud vad skönt.. nu är jag långledig! Janne och jag tog semester i morgon för att ha en mysig långhelg med F1-premiär. Nu ställdes ju iof loppet i Bahrain in pga oroligheterna, men vi ställde inte in långhelgen för det. :) 

I helgen ska vi gotta oss riktigt. Sova länge i morgon, sen mysfrukost... efter det åker vi in till stan och tränar lite i sporthallen på Jannes jobb. Sen drar vi vidare till Relaxen på G-vik.
Vi hade även tänkt kolla några brädgårdar inför sommarens renovering... och på kvällen ska vi äta god mat och dricka Jannes födelsedagsvin.

Nu har jag strosat runt lite här hemma och myst över att saker och ting som vi sått/satt börjar titta upp lite här och var.

Vitlök...

Kronärtskocka

Basilika

Och mina sticklingar lever fortfarande... peppar peppar.



Men mitt i allt vårmys så tittade jag ut genom fönstret och fick se det här:

Men hallåååååå??

Det där är snöflingor - allihopa. Dvs. inte några snöflingor som råkat landa på varandra, utan EN snöflinga....


Men... ja ja... efter ett tag så slutade det ju att snöa, och det har inte lagt sig på marken än i alla fall så.... ja.... det får väl gå för den här gången då! :)

Janne är iväg och repar med BlueStompers i kväll, och jag går här hemma och är liiiite mörkrädd i dag faktiskt. Inget kul alls... jag blir så sur på mig själv när jag smyger runt i huset med en eldgaffel i högsta hugg och kollar alla garderober och grejer. Men - å andra sidan. OM det är så att någon har brutit sig in och står och lurar så lär han/hon antagligen bli rätt överraskad när en övertänd och adrenalinstinn Sanna med en eldgaffel/basebollträ hittar dom.  *skrattar*

Nej.. nu har jag varit och hällt upp en whisky som jag tänkte avnjuta framför tvn tillsammans med en snartt falukorv. Simma lugnt gott folk!


Jag avslutar med en liten bild på sötaste missen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar