söndag 13 mars 2011

Jösses vilken helskön helg! Jag önskar att den hade varit några dagar längre ändå! Vi tog ju semester i i fredags. Hade en helmysig dag, som följdes av en helmysig helg måste jag säga.
På fredan sov vi länge, åt en god frukost, och sen for vi in till stan och tränade på Jannes jobb. Vi körde lite mjuktennis och lite softboll. Efter det så åkte vi in till Gustavsvik och gick på relaxen. Det var hur skönt som helst. Det var nästan inga andra folk där och det var lugnt och skönt. Vi käkade lite mat, Janne fick dricka öl och jag körde alkoholfritt alternativ (vilket var helt ok), vi solade, badade bubbelpol, bastade och så var vi så klart i äventyrsbadet. En riktigt skön dag.
på väg hem så svängde vi förbi parkhallen och köpte med lite ostron och kalvfilé, och på kvällen blev det ostron och champagne och sen lite råstekt potatis, en sås på grädde och vin (med en liten syrlighet) och en helt jättegod bourgogne (Jannes födelsedagsvin som han fick en låda ut av som vi tar en varje år vid den här tiden). Helt sagolikt gott!

Champagnen på kylning.

Mmmmm...

Kalv och bourgogne - vilken kombo!


På lördan sen så hade vi ännu en supermysig dag. Började med en fin sovmorgon och sen frulle på balkongen. Sen for vi in till stan och handlade lite virke till att snickra en drivbänk.
Vi pysslade lite hemma i trädgården, och snickrade drivbänk mest hela dagen.
Sen på kvällen så tände vi en mysbrasa i öppna spisen och lagade lite god mat, och så spelade vi kort och drack vin.

Det är obeskrivligt mysigt när man kan börja sitta här ute på förmiddagarna!


På väg hem från stan så köpte vi med kebab... och man kan nästan fundera på vem som äter vem. Djävlar vilken rejäl kebab...

Janne med sitt fantastiska tålamod skruvar ihop drivbänken (hade det varit jag så hade jag lessnat efter ca 3 min och spikat ihop skiten... och så hade den kanske hållt i 3 dagar eller nått...)
Medan Janne skruvade drivbänk så planterade jag sticklingar och sådde lite olika frö...

Djävlar vad vi ska odla i år! :)

Kvällen avslutades med lite krabbklor frästa i chili och vitlök, och sen pasta och kyckling.

Och sen det godaste och det goda - chokladpudding!

Och söndan... ja, vad har vi gjort idag? Vi har varit inne i stan och köpt lysrör till drivbänken. Vi "råkade" även slinka förbi en skoaffär och jag "råkade" tydligen köpa ett par skor... :)
Janne har skruvat ihop det sista på drivbänken, vi har städat lite, tvättat och lagat en grymt god soppa....
Tja... det är väll ungefär vad vi har hittat på idag. :)
Här kommer det att växa så at det knakar...

Nya skor... behövs... typ alla mina gamla skor är kontaminerade av fotjuice... så.. ja... de BEHÖVS! :)

Blomkålssoppa med blåmögelost och ett vitt från Österrike... en hit!
Sötaste älsklingen!

Och nu, när helgen börjar dra sig mot sitt slut så ska jag krypa upp i soffan och kolla på top model.. sen blir det film, lite rött vin en gudagod chiantisalami och lite rostat bröd med hemma gjort sardellsmör. Sug på den! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar