söndag 20 mars 2011

Nu är livet liiite bättre i alla fall.

Efter ett par dagar med strålande solsken så känns det i alla fall lite bättre. :)

Igår  var Janne och jag ute och sågade ner alla små träd som växer bakom ladugården under den stora eken. Förra året så tog vi ju ner alla som växte i slänten vid eken, och nu åkte alltså de sista träden och slyet bort. Och jösses vad fint och välordnat det ser ut. Skitmysigt!
Och så blir det ju en del ved...  =D
Det är ju konstigt det där, men jag tycker verkligen att det är sjukt mysigt när man får jobba med kroppen. Man mår liksom allra bäst då. Och inget i hela världen går ju upp mot att sätta sig och ta en liten paus i jobbet och dricka lite saft, eller en öl, eller nått... aldrig smakar väl nått så gott som när man är ute (jag menar - hur gott är det att käka en skiva sirapslimpa med svettig ost och dricka varm choklad hemma vid köksbordet - men finns det överhuvudtaget nått godare än samma mat ute på en picknick?), och ännu godare blir det ju om man gör nått hyfsat jobbigt också.
Igår satte vi oss på en sten i solväggen och drack varsin öl och lyssnade på takdroppet och bara njöt av att vi tagit ner alla små träd vi skulle - och..ja... underbart!

Idag har jag och Åsa varit i Skövde och tränat softboll. Det var en riktigt kul träning och jag känner mig lite taggad igen. Skoj!!
Och i morgon så tror jag att jag åker in till stan efter jobbet och simmar lite på Hagabadet med Åsa och några av hennes arbetskamrater. Kanske sola lite solarium, och så basta lääääänge! :) Kan nog bli trevligt.

Nej.. nu ska jag nog mysa mig lite med en bok och lite bra musik.. och bara njuta av att jag inte har nått alls att göra resten av dagen. (Jag förtränger att jag borde ta tag i disken, tvätten och lite annat liknande skittråkigt jobb.. så.. simsalabim, så - nu ser jag det inte mer..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar