onsdag 23 mars 2011

Tjhohoo!

Nu är nästan all snö borta, och ja... jag gillar. :)

Janne har varit i fjällen med jobbet och åkt skidor sen i söndags, så jag har varit ensam hemma. Lite tråkigt, och liiiiiite skönt (men mest tråkigt).
I måndags så fick jag ett panikjobb på jobbet, ett gripdon som behövde vara klart nu på fredag, och tre formverktyg som behövde bearbetas lite.. så det blev att kolla med gubbarna om vi hade material hemma, om det fanns möjlighet att ta fram detaljerna i tid och om killarna ute på mek hade tid att skruva ihop skiten, och om verktygsmakarna hade tid att förbarma sig över mina små ändringar - och jo då, det skulle nog ordna sig bara jag blev klar med ritningarna i tid. Så det var bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. Och det blev faktiskt inte så sent (tror jag var hemma till sju i alla fall), och jag tror/hoppas att gripdonet kommer att funka. Provkörning på måndag - håll tummarna för mig. ;-D

I går var jag inne i stan och tränade softboll. Jag kan väl inte säga att jag var speciellt nöjd med min insats.. kände mig stum i benen och inte alls fokuserad. Men roligt ändå, och jättekul att träffa Mia som jag inte sett på ett tag.
Börjar på att bli dags för ett kalas tror jag...

Och idag då.. idag har jag pysslat i trädgården. Klippt ner en massa risiga buskar (inte fan vet jag om det här är rätt tid att göra det.. men det visar sig längre fram antar jag ;-D ) och grejat lite.
Ganska skönt att vara ute, och helt fantastiskt mysigt att det är plusgrader och ljust länge (och till söndan blir det sommartid och ÄNNU bättre!) - men jösses vad det blåser! Fast blåst är ju bra.. då smälter det undan och torkar upp!

Nu ska jag laga mig lite mat, göra mina stabiliseringsövningar jag beordrats av sjukgymnasten på min pilatesboll (det SUGER att ha ont i ryggen... men men.. vi får se om det blir bättre om jag är duktig och gör mina övningar) och sen ska jag krypa upp i soffan och kolla på TV. Gôtt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar