torsdag 17 mars 2011

Nu börjar det närma sig helg igen, helt sjukt hur fort det går.

Men det har varit en bra vecka… jag har kommit gång med träningen igen.. lyckades ta mig ut på en liten joggingtur även på onsdan i det underbara vädret.
Jag var även hos min sjukgymnast och fick en massa stabiliserande övningar som jag ska göra varje dag med en pilatesboll. Faktiskt en del som är rätt jobbiga.. så det är nog nyttigt!



Redo för en joggingtur... jag såg inte fullt lika pigg o glad ut när jag var klar. :)


I veckan fick vi även klartecken från sotaren att elda i vår murspis som vi (eller ja, en firma) har renoverat i höst/vinter.
Den är så grymt snygg, och den blir väldigt varm, och det är väldigt mysigt att elda i den.

Vår fina murspis - premiäreldning


Åååå… vad jag ÄLSKAR att det börjar våras! Jag är verkligen ingen fan av januari och februari… mörkt och tråkigt… jag vill ha meeeeer sol, och meeeer ljust på kvällarna. Längtar till sommartid (som jag för övrigt tycker att vi borde införa året om).

Men samtidigt som jag njuter järnet av våren, så har jag lite lätt panikångest över att jag VET ju att det kommer bakslag. Lagom tills att snön har smält bort så kommer det ny snö – och jag HATAR det.
Men men…. Skit samma, inget som man kan påverka – alltså så är det inte ett problem man kan göra nått åt utan en faktiskt omständighet som man helt enkelt får förhålla sig till. Och nu väljer jag att njuta av vårvädret – och så får jag väl ta ångesten när den kommer med snön. (Ja, och ni fattar ju också att jag inte verkligen har riktig ångest.. utan bara tycker att det är trist…)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar