måndag 14 mars 2011

Måndag är kanske inte så illa trots allt.

Har haft en bra dag på jobbet, har varit iväg på besök på ett företag i trakten som vi gör lite legotillverkning åt - och nu ska vi göra lite dokumentationsjobb till dom också (och det är ju där jag kommer in i bilden). Trevliga snubbar, och alltid kul när man får lite mer att göra.

Jag har precis avslutat konstruktionen av ett gripdon och en ombyggnad av en brickmatare, och vi har lite olika offerter ute och räknar på en del jobb som verkar komma in snart, och då är det ju perfekt med lite ströjobb med dokumentation åt nån annan under tiden.

Vid lunch försvann det skittråkiga vädret som var på morgonen och ersattes av strålande solsken, och det gjorde ju också sitt till för att förgylla dagen. Och när jag åker hem så kan jag ta vägen förbi Fjugesta och hämta ett litet paket med SKOR som jag beställt på postorder. En chansning - jag vet.. med de var snygga, och framför allt - de passade!

Men det braiga slutar inte här inte... nej då. När jag kom hem så hade jag karaktär nog att dra på mig joggingskorna och ge mig ut på en liten joggingtur i det fina vädret också. Körde 3 km, och försökte öka tempot lite sista biten... det var riktigt skitjobbigt.. men nu känns det väldigt bra.

Ja... det var väl det. Nu sitter jag och väntar på att Janne ska komma hem.. jag har förberett hamburgare med pesto och vitlökssås. Tror jag ska kolla lite på top model medan jag väntar. :)
Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar