tisdag 19 april 2011

Jag är så in i helvete duktig!

Idag efter jobbet har jag kört bort alla högar med löv och ris i trädgården, och jag har även kört in en trave med ved i vebon.
Känns himla skönt att få det gjort... man får helt enkelt försöka ta en grej i taget och beta av alla trädgårdsmåsten. Ibland känns det lite jobbigt att försöka hinna med, och det dåliga samvetet börjar nästan komma krypande. Men vad tusan - då är det bara att påminna sig om att:

1) Jag ÄLSKAR min trädgård och mitt hus.
2) Det ÄR faktiskt djäkligt skönt att vara ute och jobba, och SPECIELLT om man jämför med alternativet att bo i lägenhet.
3) Ingen annan än Janne och jag har ett dyft att göra med om det ligger en vedhög, eller löv eller ett gäng med jordsäckar och skräpar i vår trädgård!

Och då blir det helt plötsligt inte ett dugg jobbigt längre, utan bara mysigt! Jag kan knappt vänta tills jag får börja plantera ut mina små plantor, så nya frön, sätta potatisen, plantera äppelträd och rosor, anlägga trädgårdsgångar och rabatter! Och ligga i hängmattan och jäsa! ;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar