tisdag 24 maj 2011

I fredags så var vi inne i Fjugesta och handlade lite mat och så, och vi passade även på att smita in på konditori bondkakan som säljer glass från Lyckliga hönans glass - och som ni säkert förstår så köpte vi oss.. ja, just det - en glass!
Helt fantastisk glass som är lokalt producerad, endast inehåller "naturliga" råvaror (dvs. Mjölk, grädde, ägg, socker och honung och en smaktillsats så som tex. mixade lingon eller kaffe och choklad) och som är riktigt riktigt god!
Den rekommenderar jag verkligen!! Har ni vägarna förbi Fjugesta så säljs glassen på konditori bondkakan mitt emot ICA, på sannabadet och även i äggboden på Berga gård utanför Fjugesta och på Gårdsmejeriet Ostbiten i Granhammar.
Och om du nu mot all förmodan inte har vägarna förbi så hittar du även glassen i Örebro på Ekobutiken i stadsträdgården och på Lillåns konditori.  KÖÖÖÖP & NJUUUT!

På lördag så for vi till Skövde och spelade softboll... eller ja... jag satt på bänken tillsammans med fyra andra tjejer i två matcher och kollade på när de riktigt rutinerade tjejerna i Skövde vann två matcher över Sundsvall med löjligt överlägsna siffrorna 22-1 och 22-2.
Riktigt riktigt tråkigt - rent personligt så är det så klart helt otroligt tråkigt att sitta på bänken, även om jag inte på nått sätt gnäller på coachens beslut i den frågan - jag är en spelare "utifrån", jag har inte varit och tränat med laget och jag har inte presterat när vi spelat match.. så det har jag inga problem att ta, jag skulle ha gjort samma bedömning själv. :) Däremot så blir det ju inte ROLIGARE för det, utan det var trist. 
Men det är framför allt är det helt superduper-oengagerande att laget är så himla överlägset... jag menar inte att klanka ner på de andra lagen för de gör verkligen bra jobb.. men i Skövde så återfinner man många tjejer med stor rutin som är riktigt duktiga - och låt oss vara ärliga.. när ett lag vinner med över 20 poäng så är det inte speciellt spännande.

Sen, för att balansera upp mitt gnäll här så måste jag säga att jag gillar verkligen tjejerna i laget. Det är (vad jag har märkt i alla fall) en supergo stämning, alla är snälla mot varandra, alla peppar varandra, ingen är bitchig och pratar skit - alltid uppmuntrande snack på och bredvid planen.. de är supergoa och omtänksamma och jag känner mig definitivt välkommen i laget!
Jag var nere i Skövde och tränade i kväll (=kul), och jag ska försöka komma iväg lite oftare nu veckorna som kommer.. 

När jag kom hem efter softbollmatcherna så städade vi lite hemma, och sen så hängde vi i trädgården och väntade på att våra lördagsgäster skulle komma och käka mat och grilla med os..

För en gångs skull så var vi faktiskt färdiga innan gästerna kom så att vi kunde sitta och ta det lite lugnt ett tag innan - en rätt ny och ovan upplevelse.


Det blev lite småkyligt på kvällskvisten, men en eldkorg en grill och lite filtar gjorde susen.


Det blev revbenspjäll, majs, klyftpotatis och sallad.


På söndag var det UNDERBART väder hela dagen! Vi började med frukost på balkongen i solen... helt super duper mysigt! Sen så for vi en sväng till Fjugesta, och sen tog vi en tur till Tant Grön i Vintrosa där vi så klart hittade lite plantor som behövde följa med hem.


Sen så ägnade vi resten av dagen till att fixa med "köksträdgården", klippa gräs, rensa ogräs och köra bort lite skräp så som pinnar och gipsskivor mm. som legat efter dom förra ägarna. Sånt som vi sagt att vi ska "ta tag i" i över ett år... och oj oj vad snabbt och smidigt sånt går när man väl får tummen ur. Vad irriterande det är - det var ju så fort gjort.. varför har vi inte gjort det tidigare? Ja ja.. sånt är livet. Nu kan jag i alla fall njuta av att det äntligen är klart!!


Janne kör bort sten som bärgats från potatislandet...


Rädisorna är på  G i alla fall!


Och efter allt trädgårdsarbete så var det skönt att sitta i halvskuggan från kastanjen och dela på en flaska rosé och njuta av det fina vädret, vår underbara trädgård och varandras fantastiska sällskap.



Sen kom regnet... det blåste upp och började regna. Ett härligt litet sommaroväder som inte varade mer än över natten.. och oj oj oj vad gott det luktar när det börjar dra ihop sig till regn efter en varm sommardag.
I såna lägen önskar jag att vi hade haft en uteplats under tak... men men.. var sak har sin tid. Det kommer det också så småningom.
I stället fick vi gå in och laga mat och krypa upp i soffan och kolla på F1 - inte alls fel det heller!!

Och nu är det dags att hoppa i säng och sova känner jag... simma lugnt!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar