onsdag 4 maj 2011

Jo då så att....

Igår kom jag faktiskt iväg och både tränade softboll och joggade. Trode nästan att softbollträningen skulle bli inställd för det var så dåligt väder, men det blev av trots allt. Sen tog jag en joggingtur när jag kom hem.

Jag har slarvat skitmycket med mina ryggövningar jag fått av sjukgymnasten (för de är ganska jobbiga, och det tar ungefär en kvart - så det har lixom inte blivit av). Men nu har jag bestämt mig för att nu ska jag fan köra de där övningarna var enda dag i två veckor. Och blir det inte bättre med ryggen då så får jag gå till en kiropraktor eller nått...

När jag kom hem från jobbet idag så möttes jag av en mycket välkommen men ändå lite oväntad syn. Det var vår granne Arne som varit här och kluvit ved åt oss.
Vi har en stooor vedhög som ligger vid ladan, och det är en hel del rejält grova bitar som vi nog inte fixar med vår lilla mesig vedklyv - och i lördags stannade Arne till med bilen när jag står och krattar grusgången. Vi pratar lite om ditten o datten och kommer på nått sätt in på vedhögen, och vips så har han erbjudit sig att komma och klyva de stora bumlingarna med sin traktordrivna vedklyv... ja, om JAG tycker att det är ok alltså, så att jag inte tycker att han är för framfusig eller så som erbjuder sig att fixa veden åt oss. :)

Nej, grannarna har jag verkligen ingen anledning att klaga på så här långt i alla fall. Allihopa verkar jättetrevliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar