tisdag 10 maj 2011

I helgen spelade vi fyra softbollmatcher. Först två borta mot Enköping på lördag och sen två hemma mot Leksand på söndag.
Vi vann alla fyra matcherna enkelt – alldeles FÖR enkelt, med siffrorna 20-0, 28-1, 20-0 och 22-3. Då förstår ni ju själva hur stor skillnad det var.

Själv är jag inte vidare nöjd med min insats heller… slagningen fungerade inte, och ja… det kändes helt enkelt inget bra. Så allt som allt så kan jag säga att jag har haft två rätt tråkiga dagar med softboll… nått jag aldrig varit med om tidigare. Tur att tjejerna i laget är så trevliga och goa i alla fall, så DET är roligt.  Väldigt trevlig stämning, alltid glada miner och mycket hjälpfulla tips. Synd bara att det inte finns 10 andra lag i Sverige som ligger på samma nivå spelmässigt, utan bara totalt 5 lag där lagen ligger på väldigt olika nivå.

Ja ja… det är bara att ligga i och träna och hoppas på ljusare tider. :)

Igår skulle jag åka och simma (fått tips från pålitlig källa om att det kan vara en bra grej att testa) men det strulade ihop sig och blev inte av.
Men i stället så tog jag mig en välbehövlig dag hemma där jag sket i alla tråkiga måsten. Jag la mig på en filt ute i solen och läste och åt lufttorkad skina och drack en öl.
Sen fixade jag lite med trädgårdslandet, sådde lite frön, vattnade potatisarna och min nya hallonhäck (av vildhallon) och stod i.
Sen plockade jag fram hängmattan och låg där och jäste tills Janne kom hem från repet.
Och så tidigt i säng som grädde på moset…. Mmmmm… tror att det vara precis vad jag behövde.

Idag tänkte vi försöka komma iväg och lämna in Mazdan på service och iväg och hämta en byggställning så att vi kan fixa taket på verandan. Och senare även lägga om taket på lillstugan.
Ska försöka komma hem hyfsat tidigt från jobbet idag…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar