söndag 15 maj 2011

Sommar och softboll


Gud vad härligt att det äntligen börjar bli sommar! Jag ÄLSKAR det! Jag vill ha sol, massor av sol - och så vill jag ha varmt som satan!
Fast.. ett litet varmt och gott sommarregn emellanåt är helt ok det också.. bara de inte blir för långa.

Jag går runt i trädgården och njuter av alla fina blommor och gröna växter.. och jag går MINST en sväng varje dag och kollar i trädgårdslandet ifall att nått har kommit upp. :)

Och på tal om saker som "kommer upp" - mitt i gräsmattan, där vi brukar gå när vi går till bilen så har det kommit upp en liten pion... :)

Rädisorna är på g

Och Lennart jagar sork - duktig misse!


I helgen så har jag varit i Norrköping och spelat softbollcup. Det har varit två roliga dagar med massor av softboll och mycket roligt snack med massor av trevligt folk, och fint väder har det  varit hela helgen också. 

Det började inte så där jättebra för min del.. allt krångel med slagningen fortsatte under de första matcherna, och på 3:e bas var det också djäkligt skakigt.
Djäkligt kul var där emot att catcha åt årets amerikanska pitcher, jag fick hoppa in efter som att den andra tjejen som var med som tränar catching inte riktigt kände sig bekväm att catcha med en amerikansk pitcher (även om jag faktiskt är ganska säker på att hon skulle fixa det galant). Och nu ska man väl i ärlighetens namn säga att det märktes verkligen att jag inte tränat catching sen förra året - men kul som attans var det. 


Efter min minst sagt knackiga inledning så fick jag några ord på vägen - om att jag faktiskt måste tro på mig själv när jag går in på planen... och ja... det är nog faktiskt så.
Efter det satte jag mig ner och funderade lite över det, och jag tror att jag lyckades komma till ett lite bättre ingångsläge rent mentalt och jag måste säga att avslutningen av turneringen gick bättre än början.
Jag fick på ett par slag som jag kunde springa till 3:e bas på och jag kom ut på bas lite mer.. och det var riktigt riktigt kul att spela slutet på turneringen.
Så.. lite mer djävlar anamma och lite mer träning så kommer det nog att bli bra det här!

Sen så gör det ju inte ett dugg att vi gick och vann turneringen också... kändes bra, efter en jämn och rolig finalmatch. 


Segrare Spånkan Cup 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar