fredag 22 juli 2011

Fredagkväll.

I onsdags var Åsa och jag nere på planen och rensade baserna från ogräs. Det var ett rejält jobb som tog ca 5h (efter som att de var helt överväxta med gräs). Men det blev rejält fint efteråt... och igår fick jag betala priset: ett ryggont utan dess like. Jag kunde inte sitta, stå eller gå... visste fan inte var jag skulle göra av mig. Fick ligga på golvet, då gick det bra... men jag kunde ju inte ligga där hela dagen, så det hela slutade med att jag stack ut och joggade en tur. Det var typ det enda som inte gjorde ont.. och efter det så släppte det hela. Gôtt.

Idag startade jag dagen med en joggingtur medan Janne gjorde gubbröra. Sen kollade vi på F1-träning och hade det bra. I övrigt så har vi varit inne i stan en sväng och hyrt film efter som att det är ganska dåligt väder.
Så idag har vi haft en riktig slappdag... F1-träning, MotoGP-träning, film och pizza.

Vad som varit mycket mindre trevligt och som ändrade en helt bra dag till en mindre bra är det fruktansvärda bombdådet i Oslo, och attacken på ungdomslägret på Utøa som skedde idag. 
Jag kan knappt fatta att detta har hänt.. det är så fruktansvärt meningslöst och vidrigt ondskefullt så att man finner inte ord. 
Självklart så är det lika hemskt, och lika illa var i världen såna saker än händer... men jag skulle ju ljuga om jag påstår att jag inte blir extra berörd då det sker så nära inpå. Jag känner mig både ledsen, arg, orolig och maktlös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar