lördag 24 september 2011

SM-GULD 2011

Jo då.. det blev SM-guld! Riktigt kul!!
Vi vann även den tredje finalmatchen mot Leksand och därmed var det avgjort - vi är guldmedaljörer! 




Min egen insats i den avgörande finalmatchen var väl så där.. jag fick spela från start, och spelade rightfield. Första inningen fick jag en lyrboll som jag plockade, men ett par inningar senare så kom det först en linedrive som droppade framför och på sidan av mig som jag satsade på att ta lyran på… men jag missade den precis och den rann igenom, och direkt efter kom en hög popup lyra som jag OCKSÅ missade. Sen kom ännu en lyrboll ute i foulområdet, och den skulle jag ta mig fan ha om jag så skulle bryta nacken på köpet.. och det var inte nån svår lyrboll så den tog jag i alla fall.
Offensivt så var det ungefär samma…. Första at bat så svingade jag på en skithög boll och blev bränd på 1b. Andra gången så gick det bättre – jag fick på ett bra slag som landade mellan infield och outfield på left.
Sen fick Fia gå in och spela de sista inningarna istället för mig.
Så… tja… det känns väl sådär… men va fan… jag har ju över huvud taget inte tränat outfield i sommar, och slagningen börjar ju kännas ok igen så jag tänker inte hänga läpp.
Bara att ta nya tag och träna mer!
Nu har jag i alla fall varit med och tagit SM-GULD! Och det är fan inte kattskit – så nu tänker jag njuta av att vara SM-guldmedaljör och inte låta nått grumla den glädjen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar