måndag 26 september 2011

Tvättmaskinen som jag väntade på dök upp precis enligt planerna, strax efter jag skrivit mitt oroliga inlägg i fredags. 
Efter som att vi inte byggt om vårt badrum än så fick den stå så där lite snitsigt mitt på golvet i badrummet så att vi knappt kommer åt att duscha.... själva torktumlaren fick en ännu käckare placering. I hallen! 
Men men.. vad gör man? Var har man för val?Och skit sak samma - tvättmaskinen är superbra, och att ha en torktumlare känns helt fantastiskt! Fan vad nice!!

Underbara installationer!

Vad gäller badrummet så börjar det väl på att brinna lite i knutarna för att få det klart innan vintern... jag börjar misströsta lite. Men men... skam den som ger sig.. eller?
Nu har jag i alla fall fått en snilleblixt och tänkt att vi kanske ska göra en liten toa i garderoben, och ha tvättstuga och dusch där vi har toan idag.... skissar lite på den iden nu, och hoppas på att det funkar. :)

Här tänkte jag då göra en liten lite toa...
Igår var en skitskön dag! Vi gick upp hyfast tidigt och käkade en mysig frulle... sen for vi in till Fjugesta och handlade lite... och sen så pysslade vi hemma. 
Så himla skönt att få lite grejer gjorda!! Janne satte igång med verandan och gjorde förlängningsbitar till stolparna som var ruttna, och det kommer att bli hur bra som helst tror jag! 
Fruktansvärt skönt att komma igång med det projektet igen. Behöver bli klart innan vintern!


Medan Janne fixade med verandan så kapade jag lite ved. Dels så behöver vi få veden kapad så klart, men framför allt så behöver vi får bort den från ladugården tills det kommer en snubbe i november och rätar upp och fixar med ladugrden! Kom inte igenom hela högen, men en bra bit på väg i alla fall!


Kvällen avslutades med lite gammal hederlig husmanskost! Kålpudding med potatis o brunsås (och lingon så klart!).
Jösses vad gott!! Jag hade i lite kryddnejlika i färsen, och det var verkligen en fullträff. Kryddnejlika är nog den mest "bortglömda" kryddan just nu känns det som... man ser det aldrig i några recept, eller när nån tv-kock lagar mat. Och ändå är det så djäkla gott!
Vi fick en fiskrätt i Milano när vi var nere o kollade på F1 där de hade använt kryddnejlika... och det var verkligen svingott! Så jag slår ett slag för den gamla hederliga mormorskryddan!!


Mysbrasa i öppna spisen och lite god mat... en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar