söndag 4 september 2011

Gôtt med söndag!

Kräftskivan igår var toppen, och jag hade en riktigt trevlig kväll. Massor med supertrevligt folk, fint väder, god mat och några lägereldsgitarister.
Jag menar - vad mer kan man önska?

Och idag har varken Janne eller jag varit dåliga. Åsa och Tobbe sov över, och de hjälpte till att ställa i ordning innan de for hem så nu är allt bortstädat. All disk är fixad och partytält, ljusslingor o stereo är nedmonterade. Gôtt! 

Svampsoppa, västerbottenpaj, hembakt bröd, sallad, morotssallad av
egna morötter med apelsin och sesamfrön och hjälmarkräftor - mums!

Ett härligt gäng!




Åsa o jag

Till slut fanns det bara två lägereldsgitarrister kvar som vägrade att lämna festplatsen!

Efter att Åsa och Tobbe åkt hem slängde vi ihop en god korvgryta och lite pasta - o så kröp vi upp i soffan och kollade på MotoGP loppet. Supermysigt.

Det här blev inte fel!!

Och efter maten så skuttade vi ut till vårt garagebygge för att gräva lite. Vi ska ha in slangen till jordvärmen och vatten och lite sånt - och vi behöver gräva ner på dryga metern tydligen. Det som är UTANFÖR garaget = helt OK. Där kör vi med grävaren... men in där själva grunden ska gjutas... där är det spade som gäller. Fy fan vad jobbigt! Men man får väl se det som nyttig träning. :)
Nu har vi i alla fall duschat och sitter framför tvn och slappar lite innan det är dags att hoppa i säng.

Och jag bloggar på min nya dator... kanske att Janne har lyckats tanka hem rätt drivrutiner och uppdateringar och gud vet allt.. men jag vågar inte hoppas allt för mycket... men som sagt var. Hoppas hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar