måndag 24 oktober 2011

Nyss hemkommen från en härlig helg till havs. Två dagars blueskryssning med massor av bra musik och roligheter.
Vi var järngänget - Tobbe, Värmlands-Ulf, Kent och Timmo & Britte-Marie - och Janne och jag så klart. Buss till färjehamnen, hytterna brevid varandra, buffen bokad, ölprovning på bussen och resan kunde inte ha fått en bättre start...

Vi träffde så klart flera gamla "bluesbåt-bekanta" som brukar vara med varje år - och roligast var nog att träffa mina gamla kolegor Kjelle, Folke och Tony från hyttavdelningen på Volvo CE. Full fart på de gamla uvarna (och Tony som nog får räknas som "ungdom" i sällskapet).

Musiken var kanonbra - riktigt bra tyckte jag att Sven Zetterberg, Knock out Greg och så klart Wentus Bluesband var.
Wentus kompade åt Luise Hoffsten som också var riktigt kul att se.




Naturligtvis så botaniserade vi i whisky och vin-hyllorna, och vi hittade en hel massa roligt att ta med hem. Längtar tills det är dags att drick upp dom!! :)

Så... allt som allt så kan jag väl sammanfatta det hela som en djävligt lyckad helg! Och nästa års blueskryssning har redan börjat planeras.

Mindre roligt var att mötas av nyheten att MotoGP-föraren Marco Simoncelli dött i en fruktandsvärd olycka i dagens race, där han körde omkull och blev påkörd av två andra av förarna (var av en var en nära vän) som inte hade en chans att väja. Hemskt, och jag kan inte annat än tänka på hans vänner och familj, och även de andra förarna.

Så... nu, efter en fantastisk helg som ändå lämnar en bitter känsla är det dags att krypa isäng med mina söta älsklingar och njuta av att vara hemma igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar